piątek, 31 października 2014

ROZGRZEWKA? Obowiązkowo! ale do 5 minut.



Rozgrzewka to obowiązkowy element każdego Twojego treningu, pamiętaj jednak aby nie przekraczać  5 minut. Zbyt długo wykonywana, może Cię znużyć zwłaszcza kiedy wykonujesz statyczne ruchy rozciągające. Niewłaściwa rozgrzewka może nawet uśpić twoje mięśnie. 

Jak więc właściwie zabrać się za rozgrzewkę?
Aby twoje mięśnie były gotowe do akcji wykonuj 5 minutowe rozciąganie cardio lub dynamiczne rozciąganie tj:
  • energiczne przysiady
  • skłony z dotknięciem palców stóp 
Rozgrzewka cardio przyspieszy bowiem twój puls i rozgrzeje całe ciało. Bardzo dobrze jeśli podczas takiej rozgrzewki lekko się spocisz. To oznaka że dobrze wykonałaś zadanie!
Elementam dobrej rozgrzewki może być:
  • jazda na rowerze stacjonarnym
  • bieg na bieżni
  • skakanka
  • pajacyki
Nie powinnaś rozpoczynać treningu bez należytej rozgrzewki. Potrzebujesz jej przed trudniejszymi ćwiczeniami. Powinnaś stopniowo podnosić tętno, rozruszać stawy oraz psychicznie przygotować się na właściwy trening. Pamiętaj jednak że rozgrzewka nie powinna trwać więcej niż 5 minut. 


Zostań członkiem tego bloga aby zawsze być na bieżąco z nowymi wpisami (kliknij przycisk "Dołącz do tej witryny" po prawej stronie bloga).

3 komentarze:

  1. Trener na siłowni kazał mi się rozgrzewać ok. 10 minut. Czy robię to źle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozgrzewka może trwać 10 min. Lecz w zupełności wystarczy podkręcająca tętno rozgrzewka dobrej jakości która trwa 5 min. Jeśli jesteś potrafisz w przeciągu 5 minut tak rozgrzać swoje mięśnie oraz rozruszać stawy to zwyczajnie szkoda dodatkowego czasu który można przeznaczyć na trening właściwy. Wszystko zależy jakiego rodzaju rozgrzewkę stosujesz, jeśli jest to rozciąganie, które nie jest w stanie rozgrzać cię wystarczająco przez 5 min to albo zmień ćwiczenia albo wydłuż je do momentu w którym poczujesz że jesteś lekko spocona.

      Usuń